pestanak-b_4289قطع زودرس شیر مادر در شیرخوارانی که عادت به پستانک دارند، به طور قابل توجه بیشتر از شیرخوارانی است که این عادت را ندارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا – منطقه علوم پزشکی تهران، در این پژوهش که با هدف تعیین تأثیر پستانک بر روی نحوه تغذیه شیرخواران در شش ماه اول زندگی توسط دکتر فریده شیوا بخش داخلی اطفال، گروه اطفال، بیمارستان آیت ا… طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر۴۵۰ شیرخوار انجام شد، آمده است: ‌سازمان جهانی بهداشت استفاده از پستانک توسط شیرخواران را یکی از عوامل مخدوش‌کننده شیردهی موفق برشمرده است؛ اما چندین مطالعه اخیر این اصل را زیر سؤال برده‌اند.

این تحقیق به روش هم‌گروهی تاریخی در ۲ گروه کودکانی که در زمان شیرخوارگی به طور مداوم از پستانک استفاده کرده بودند (گروه مورد) و کودکانی که هیچگاه به آنها پستانک داده نشده بود (گروه شاهد) انجام شد و نتایج نشان داد: تنها شیر استفاده‌شده برای تغذیه ۲۳۹ شیرخوار تا ۳ ماهگی و ۲۱۸ نفر حداقل تا ۶ ماهگی شیر مادر بود. در سن ۳ ماهگی تفاوت فاحش در قطع شیر مادر بین شیرخوارانی که عادت به پستانک داشتند و آنهایی که هیچ وقت از پستانک استفاده نکرده بودند وجود داشت. این تفاوت در سن ۶ ماهگی نیز وجود داشت.

گفتنی است، خلاصه این تحقیق در مجله پژوهش در پزشکی به چاپ رسیده است.

منبع : شهرزاد


به اشتراک بگذارید
  • Digg
  • Print
  • Google Bookmarks
  • del.icio.us
  • Mixx
  • Facebook
  • LinkedIn
  • FriendFeed
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
  • Balatarin
  • Donbale
  • Ghatar

Popularity: 3% [?]

Related posts:

  1. استفاده از مهتابی و ترنجبین تاثیری در بهبود زردی نوزادان ندارد
  2. مادر بی اطلاع از بارداری خود، در دستشویی زایمان کرد!
  3. دستگیری عاملان تهیه فیلم غیر اخلاقی از کودکان در چین
  4. چاقی بعد از ازدواج واقعیت دارد
  5. در “اخراجی‌ها ۳″ از صحنه‌های حذف شده “اخراجی‌ها ۱″ استفاده نمی‌کنم
  6. ۱۵ ایده برای استفاده از رنگ زرد در خانه
  7. سوء استفاده برنج محسن از نام فریدونکنار
  8. جراحی زیبایی در دنیای کودکان
  9. پرتاب نوزاد از پنجره!
  10. قرص‌های LD (ال دی) مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری